Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Current
Submissions
Previous Editions
Contact
Search
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Search
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol 22 No 22 (9): v. 22 n. 22 (9): Revista DisSol - Discurso, Sociedade e Linguagem (Edição Especial - 2024)
v. 22 n. 22 (9): Revista DisSol - Discurso, Sociedade e Linguagem (Edição Especial - 2024)
DOI:
https://doi.org/10.35501/dissol.v22i22
Published:
2024-12-27
Full Issue
pdf (Português (Brasil))
EDITORIAL 22
Diego Henrique Pereira
THE HEGEMONY
The foundation of the human right to education in the laws of guidelines and bases of Brazilian education based on Pachukanis and Gramsci
Gilson Carvalho, RafaelL Lazarotto Simioni
pdf (Português (Brasil))
LEADERSHIP IN EDUCATION: AN OVERVIEW OF PREDOMINANT MODELS AND STYLES AND THEIR IMPACTS
uma visão dos modelos e estilos predominantes e seus impactos
Silvia Mara Tasso, Atilio Catosso Salles , Juliana Ramalho Bolognani Dias , Simone Aparecida Rodrigues , Ferdinando Eleny da Rosa , Luiz Vagner da Silva Júnior
pdf (Português (Brasil))
The role of the indigenous museum in the construction of intercultural education
Daisy Dias Cunha, Marta Regina Paulo da Silva , Alexandre Costa Carraro , Cesar Cesar Antonio de Souza , Ivo Ribeiro de Sá
pdf (Português (Brasil))
A The appreciation of popular culture at school
Janine Alessandra Perini, Edvaldo de Souza Santos
pdf (Português (Brasil))
ENTRE O MERCADO E A EDUCAÇÃO:
reformas, influências e a busca por uma educação popular no Brasil
Fernanda Maura Marciano da Silva Lopes, Priscila Patrícia Moura Oliveira, Ronaldo Júlio Baganha
pdf (Português (Brasil))
DIÁRIO DE BORDO PEDAGÓGICO COMO INSTRUMENTO DE APRENDIZAGEM À LUZ DA EDUCAÇÃO POPULAR
Suely Nobre de Sousa, Nayhara Lopes de Oliveira, Tiago Zanquêta de Souza
pdf (Português (Brasil))
DECOLONIAL EDUCATION: possible pedagogical practices in everyday school life
práticas pedagógicas possíveis no cotidiano escolar
Cristiane Dias Gonçalves Paula, Viviane dos Reis Soares, Francisco Evangelista
pdf (Português (Brasil))
A IMPORTÂNCIA DA EDUCAÇÃO POPULAR NA FORMAÇÃO CONTÍNUA DE PROFESSORES DA EDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS (EJA)
Ricardo Magno dos Anjos, Juliana Marcondes Bussolotti
pdf (Português (Brasil))
PEDAGOGIA CRÍTICA E A RESISTÊNCIA AO NEOLIBERALISMO REGRESSIVO NO BRASIL E ARGENTINA
breves reflexões
Paulo Henrique Rodrigues, Joelma Pereira de Faria Nogueira, Cássio Silva Castanheira
pdf (Português (Brasil))
A PEDAGOGICAL DIARY IN THE LATIN AMERICAN PERSPECTIVE:
a collaborative experience based on Popular Education
Wanessa Helenn Luiz Paiva Massini, Micaele Pereira Santos, Valéria Oliveira de Vasconcelos, Victor Díaz Esteves
pdf (Português (Brasil))
EDUCAÇÃO POPULAR COMO TRANSGRESSORA DAS DESIGUALDADES SOCIAIS
Jaqueline Correia da Silva, Rosane Marcia Neumann, Luciane Aparecida Perotoni Perdoná, Joseane N. M. Rodrigues
pdf (Português (Brasil))
Um NOVO OLHAR SOBRE O ENSINO DE PLAC:
a perspectiva de um currículo decolonial
Simone Viapiana, Geraldo Antônio da Rosa, Manuela Damiani Poletti
pdf (Português (Brasil))
Popular Education and the Collective Recovery of Histories and Memories
Interview with Alfonso Torres Carrillo
Ian Gabriel Couto Schlindwein
pdf (Português (Brasil))
Make a Submission
Language
English
Português (Brasil)
Português (Portugal)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Browse
Current Issue
Open Journal Systems