Identidades Quilombolas: estudo de caso com as crianças da comunidade de Nova Esperança

Abstract

In this article, we present some considerations of a case study research, carried out with a group of children from a quilombola school in the interior of the state of Bahia. We discussed how we designed and conducted the research, specifically regarding the instruments we use to understand children's perceptions of being quilombola. We use drawings produced by the children and interviews to produce the data. The conclusions indicate the importance of drawings for the process of understanding the recognition constructed by the children. Keywords: Quilombola children. Theory of Recognition. Drawings.

Author Biographies

Wesley Santos de Matos
Mestre em Relações Étnicas e Contemporaneidade (UESB). Professor de História da Rede Estadual de Ensino da Bahia.
Benedito Gonçalves Eugênio
Doutor em Educação (UNICAMP). Professor da Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia-Campus de Vitória da Conquista.

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Published
2020-04-29
How to Cite
Santos de Matos, W., & Gonçalves Eugênio, B. (2020). Identidades Quilombolas: estudo de caso com as crianças da comunidade de Nova Esperança. Argumentos Pró-Educação, 5. https://doi.org/10.24280/10.24280/ape.v5.e624
Issue
Section
Dossiê